Welkom!

Tevens wordt dit een uitstalling van ontwerpen en kunstprojecten die ik als afgestudeerd theatervormgever/beeldend kunstenaar maak.





woensdag 16 februari 2011

Gestart!

Gisteren ben ik met de trein naar Berlijn vertrokken(en goed aangekomen overigens) en met de reis werd ook gelijk mijn onderzoek weer in gang gezet. Te zien in de foto die ik onderweg, vanuit de trein, gemaakt heb.

Vorige week had ik een gesprek met Trudi (1 van de begeleiders van het afstudeerproject) over dat je met kunst 'datgene wat je kent een andere lading mee kan geven/nieuwe betekenis'. Het mooie daarvan is, dat je en een nieuwe wereld ontdekt, maar ook extra bewust wordt van hoe je de wereld ziet. Eigenlijk is dit altijd aan de hand, als je met 2 personen tegelijkertijd kijkt naar bijvoorbeeld een boom die door de wind bewogen wordt, weet je dat je naar het zelfde kijkt, en dat je het allebei kent, het fenomeen boom, maar je weet ook dat je nooit precies hetzelfde ziet.
Deze foto maakt dat zichtbaar, die twee werelden tegelijkertijd. Het is een wolk, maar ook een hand. Dat vind ik zo interessant, dat wat je kent net veranderen, maar niet onbekend maken, waardoor er een nieuwe wereld bij kan komen, maar de bestaande wereld niet ontkent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten